ברוכה הבאה לאזור האישי

סימנים מבשרי לידה

ברחוב אומרים לך שאת נראית "מבושלת", הרופא/ה שלך מציינ/ת בתיק הרפואי שהעובר "ירד" ואת סופרת ימים ובעיקר לילות בציפייה לרגע האמת. הנה כמה סימנים מבשרי לידה שיסייעו לך לזהות

תשעה חודשים חלפו, לפעמים נדמה שהם ממש טסו, לפעמים נדמה לך שעברו חיים שלמים מאז נודע לך שאת בהריון. כך או כך, אם את מתחילה להרגיש קוצר רוח, דעי שאת לא לבד. כל הנשים ההרות, יש להניח, מרגישות ממש כמוך, וכפי הנראה יש לתחושות הללו סיבות גופניות ולא רק רגשיות –  גם העובר שלך עובר שינויים, ומתכונן או מתכוננת לקראת הלידה.

להלן מספר סימנים שהלידה מתקרבת, אך הם אינם מנבאים את מועד הלידה בצורה מדויקת. מה שבטוח, עם הופעת אחד הסימנים או כולם, כדאי שתכיני לך את תיק הלידה ובו חפצים שתרצי שיהיו לך בחדר הלידה, מסמכי ההיריון והציוד הדרוש לך עבור התינוק, בבית החולים.

סימנים מבשרי לידה שכדאי להכיר

הקלה" ((Lighteningהסימן הזה מתרחש כשבועיים לפני הלידה, בסביבות השבוע ה-36. בשלב הזה העובר שלך מתחיל את מסעו ומתחיל "לרדת" לעבר האגן.

יציאת הפקק הרירי (Show): כשאת מבחינה בהפרשה רירית בעלת צבע ורוד או חום. לרוב הפקק הרירי יוצא כ-24-48 שעות לפני הלידה.

קינון ופרץ אנרגיה: גם הסימן הזה יופיע כ-24-48 שעות לפני הלידה. אם את נתקפת דחף עז לסדר, לקשט, לנקות ולארגן – כנראה שאת מקננת.

הפרעות עיכול: אם יש לך יציאות מרובות, או שאת סובלת משלשול והקאות, ייתכן שאלה תגובות אופייניות של מערכת העיכול, כחלק מהערכות הגוף שלך לתהליך הלידה.

ירידת מים: מרגישה שטף של נוזלים או טפטוף? כנראה ששק מי השפיר פקע. את יכולה לצפות להתחלת צירים סמוך לירידת המים.

צירים: זה הרגע לו את מחכה כבר 9 חודשים: התכווצויות של הרחם המתרחשות במחזוריות, בתדירות הולכת וגוברת. גם תחושת הכאב תלך ותגבר. תוכלי לזהות שמדובר בצירים אם הכאב איננו חולף כשאת משנה תנוחה או נעה.

ש לך עבור התינוק, בבית החולים.

מתי כדאי שתיגשי למיון יולדות בבית החולים בו בחרת ללדת?

  • כשיש לך צירים סדירים: אם זו הלידה הראשונה שלך, פני למיון יולדות כשהצירים מופיעים בתדירות של 5-3 דקות, כשכל ציר נמשך 90-45 שניות, במשך שעה וחצי. בלידה חוזרת פני למיון יולדות כשהצירים סדירים ארוכים וכואבים.
  • כשמתרחשת ירידת מים – גם אם יש לך ספק שזוהי ירידת מים, אל תהססי לפנות לבדיקה במיון יולדות
  • בכל מצב של דימום.

 

מה כדאי שתעשי עד שתחליטי לגשת למיון יולדות?

המשיכי בשגרת יומך, נוחי, הרבי בשתייה, אכלי מזון בריא ופנקי את עצמך בימים האחרונים והיקרים, לפני שתינוקך ייצא לאוויר העולם.

אם כבר החלו צירים אך הם עדיין לא סדירים, העזרי בתנוחות שונות ובתנועה, מקלחת או אמבטיה, מגע תומך ונוכחות של אדם קרוב ותומך.

טיפים מאיתנו, המיילדות:

מתי ואיך תתחיל הלידה, באיזה קצב היא תתקדם וכמה זמן יעבור עד שתלדי? אפילו המנוסות ביותר, כמונו, לא יכולות לנבא. רק להציע הערכה, וגם זו לא תמיד מדויקת.

למה? כי כל אישה, היא שונה ולכל יולדת יש את הקצב שלה, התזמון שלה וההתקדמות שלה. זה תלוי בכל כך הרבה גורמים שאנחנו לא תמיד יודעות מהם…

לכן, אנחנו ממליצות שתכירי את התהליך, את שלבי הלידה, כדי שתביני מה קורה לך, ושתאפשרי לעצמך ולקבלי את שתקבלי באהבה את כל מה שיקרה.

היי קשובה לעצמך ולגופך ואנחנו נהיה לצידך כדי לעזור, לתמוך ולעודד!